Vad är väl en bal på slottet?

En av årets höjdpunkter för oss som arbetar inom museisektorn är Riksförbundet Sveriges Museers vårmöte. Det är ett tillfälle för oss verksamma i branchen att träffas, utbyta idéer och inspireras. I år var temat Med mod och makt - dags att våga agera! och ägde rum i Linköping och Norrköping. Tyvärr hade jag inte möjlighet att åka till vårmötet i år, vilket känns väldigt tråkigt, särskilt när jag hör rapporterna från mina kollegor som var där. Dock är det möjligt att i efterhand ta del av en del som sades under konferensen, bland annat invigningstalet av Alice Bah Kuhnke, genom denna länk.

Nästa år ska jag verkligen försöka vara på plats och även hålla i en programpunkt, för då är det dags att slutrapportera det här projektet. Vårmötet 2017 kommer att vara i Södertälje - jag hoppas att vi ses där!

museum