Bridging Ages, konferens i Kalmar, dag 3

Under torsdagen var det fullt fokus på föreläsningar. Carolina, projektledare för "Tillämpat Kulturarv", presenterade de aktiviteter som pågått under projektet och de resultat som uppnåtts.

Erica Kolppanen, doktorand i museologi vid Umeå universitet, presenterade sin forskning om tidsresemetodiken.

Mildred Atieno Ayere från Maseno University i Kenya presenterade hur de arbetar med tidsresor i skolor och grundandet av Bridging Ages i Kenya.

GRASCA-doktoranderna Clara Alfsdotter (Bohusläns museum) och Ulrika Söderström (Kalmar läns museum) presenterade sina avhandlingsprojekt i sessionen "Public Archaeology in Socety: New approaches, new partners, new challenges".

Tyvärr går det ju inte att vara på flera platser samtidigt så detta är bara ett väldigt litet urval av alla presentationer och föreläsningar som hölls under konferensen. Ytterligare några presentationer finns att hitta här: http://www.bridgingages.com/international-conferences/sweden-2016/

Bridging Ages

Kalmar